Experience Day

Die Experience Days bieten allen Interessierten die Möglichkeit, sich mit ihren Peers zu treffen und relevante regulatorische Fragestellungen im Rahmen eines Workshops zu adressieren. Die Veranstaltung läuft unter dem Motto «Von der Industrie für die Industrie», wird auf Englisch abgehalten, dauert von 9:00 bis 12:00 Uhr und schliesst mit einem fakultativen Mittagessen ab. Sie kostet CHF 80 für Mitglieder von Swiss Medtech und ASD. Nichtmitglieder können sich gegen eine Gebühr von CHF 180 registrieren. Bitte beachten Sie, dass die Veranstaltung auf 40 Teilnehmer begrenzt ist, um den Austausch zwischen den Teilnehmern zu fördern.

Experience Day
13. Oktober 2023
09:00 – 12:00

sitem-insel AG
Freiburgstrasse 3
3010 Bern

Das Event wird auf Englisch durchgeführt, daher folgen die Informationen und auch das Programm auf Englisch.

Increase your efficiency in distribution

The digitization of logistical processes holds a big promise to increase the efficiency in distribution of medical products. The experience day will shed some light on the digitization of master data, working with digital procurement hubs, using source-to-contract (S2C) and procure-to-pay (P2P) processes. The speakers will present an end-to-end process that begins with the requisitioning of goods and services and ends with settling of accounts – all done as much as possible without manual interaction.

The experts will present their views, lead through the workshop and will also be happy to answer your questions. Please send us your most urgent questions already when registering.

Programme

09.00 – 09.15 h
Welcome and introduction, recording of most urgent questions/topics 
→ Daniel Delfosse, Swiss Medtech
09.15 – 09.30 h
Topic 1 – How to efficiently handle your master data
(practical examples & success stories with firstbase)

→ Anne van Berkel, Head of Industry Engagement Healthcare, GS1 Switzerland 
09.30 – 09.45 h
Topic 2 – S2C processes, digital procurement hubs
→ Philippe Hügli, CEO, hystrix medical AG
09.45 – 10.00 h
Topic 3 – P2P processes
→ Robert Schulz, Country Manager Switzerland, Pagero
10.00 – 10.30 h
Break
10:30 – 11:15 h
Workshop to selected topics 
Participants
11.15 – 11.45 h
Presentation of workshop results (take-home messages)
→ Participants
11:45 – 12:00 h
Q&A session
Participants
12.00 h
End of Event
from 12.00 h
Optional lunch (included)

Presentations

 

 

Moderation

Dr. Daniel Delfosse

Vizedirektor

Leiter Regulation & Innovation

+41 31 330 97 74

E-Mail

Organisation

Angela D’Aranno

Projektleiterin

+41 31 330 97 70

E-Mail

unterstützt durch